Kuidas elada iga päev õnnelikumalt ja täisväärtuslikumalt?

Oled sa tähele pannud, et mõned inimesed saavad elus kõigega hakkama? Nad suudavad karjääri teha, leiavad selle kõrvalt aega iseendale, perele, lastele, sõpradele, käivad trennis, magavad korralikult ja aitavad teisigi ning on selle juures veel õnnelikud ja säravad! Ja ma ei räägi siin sotsiaalmeediasse postitatud piltidest, vaid ikka päris elust!

Tundub, et nad on superinimesed, kellel lihtsalt on rohkem energiat, või ongi nad loomu poolest õnnelikud, heade geenidega ja hästi süsteemsed. Või on neil elus lihtsalt kõigega vedanud. Mõned aastad tagasi sain aru, et minul on ka mõned sellised omadused olemas: olen aktiivne, energiline, ambitsioonikas ja töökas, mul on ümber toetavad inimesed ning ma teen tööd, mida armastan. AGA... ikka jooksin mingil hetkel kokku. Seadsin küll tihti suuri eesmärke, et hakkan ideaalselt elama: positiivselt mõtlema, planeerima, tervislikult toituma ja iga nädal trenni tegema. Kuu aja pärast olin aga jälle e-kirjade ja töö kuhja all kõveras või vaevlesin motivatsioonipuuduse käes. Eriti keeruliseks läks siis, kui sündis laps. Tundus, et aega jäigi ainult tööks ja olmemurede lahendamiseks. Ometi ei jätnud mind maha see mõte, et kuidas mõned inimesed ikkagi tulevad kõigega toime nii, et on ise rahul ja õnnelikud!

Ma uurisin, õppisin, praktiseerisin ja jõudsin lõpuks tõdemuseni ning kogesin, et tõesti on võimalik elada tegusalt ja õnnelikult ning kõigega hakkama saada. Loomulikult tuleb ette raskemaid päevi ja väsimuse hetki. See käib elu ootamatuste juurde, aga ka nendest olukordadest on võimalik kiiresti üle saada. Avastasin, et see kõik ei ole seotud loodusest kaasa antud iseloomuomaduste, vedamise või inimtüübiga. See on seotud väikeste harjumuste, mõtteviisi ning sooviga ise oma elu juhtida ja nautida!

Pildid / - blog-01

Täna jagan ma teiega 10 nippi, mida sellised inimesed (sealhulgas mina) iga päev teevad, et olla õnnelikumad, elada täisväärtuslikumalt ja jõuda rohkem. Loomulikult on neid harjumusi veel, aga need nõuanded on hea alguspunkt, millega saad kohe alustada. Ja päriselt, alusta täna! Milleks raisata aega, kui võib kohe alustada elu parandamisega?

Soovitan sul valida kasvõi üks asi siit, millega juba homme alustad ja mida teed vähemalt järgmised kolm kuud. Nende 10 nipi seas on võib-olla midagi, mida oledki tahtnud ammu ette võtta, aga sa pole ennast seni lihtsalt kätte võtnud. Luban, et see mõjub su igapäevaelule kindlasti positiivsest, isegi kui see on ainult üks muutus! Oluline on, et teed seda järjepidevalt iga päev. Öeldakse, et kulub 21 päeva, et õppida selgeks uus harjumus, ning 90 päeva, et see saaks igapäevaelu osaks. Ja tihti on nii, et kui muudad ühte harjumust, muutuvad teisedki.

Maga korralikult!

Täiskasvanud inimene vajab seitse–kaheksa tundi kvaliteetset und! Sageli arvatakse, et pikk uni röövib aega, ja tegutsetakse unetundide arvelt. Tegelikult on täiesti vastupidi! Mida täisväärtuslikum uni, seda puhanum, värskem, energilisem ja tõhusam sa oled, nii et saad palju vähema ajaga tunduvalt rohkem tehtud! Tänu kvaliteetsele unele pikeneb ka meie eluiga, rääkimata selle mõjust emotsioonidele, tujudele ja suhetele.

Lõpeta ebaoluliste asjade tegemine!

Vaata üle oma igapäevased tegemised ja lõpeta ära nende asjade tegemine, mida sa ei pea tegema, mida võid delegeerida või mis võtavad sult aega, aga ei too juurde midagi väärtuslikku. Pean siin eelkõige silmas nutisõltuvust ehk sotsiaalmeedias, nutiseadmes ja ekraani ees aja raiskamist.

Puhka!

Tee pause iga päev, nädal, kuu ja aasta! Planeeri näiteks iga kolme kuu tagant pikem puhkus. Võta iga kuu üks päev ainult endale ja iga nädal paar tundi, kus sa ei tegele tööga ega teiste murede lahendamisega. Mediteeri kasvõi kaks minutit päevas, et ennast muust maailmast välja lülitada, või tee õues 20-minutiline jalutuskäik. Leia viis, kuidas iga päev oma keha ja aju uue energiaga laadida!

Planeeri!

Võta igal hommikul kindel aeg, et panna paberile kirja terve päeva plaan: millal sa sööd, magad, e-kirju saadad, tegeled tööasjadega, käid sotsiaalmeedias, oled koosolekul, käid toidupoes, loed raamatut, teed trenni, puhkad jne. Need asjad, mis on paberil kirjas ja ajaliselt planeeritud, saavad tehtud ja ei unune. Nii võidad aega juurde ja vähendad muretsemist ning stressi, sest tead, millal sa mida teed!

Tee ühte asja korraga!

Me ei ole võimelised suunama tähelepanu mitmele asjale samal ajal. Sa jõuad kõike palju kiiremini ja kvaliteetsemalt teha, kui keskendud ühele tegevusele korraga. Lülita nii telefonis kui ka arvutis kõik teavitused välja. Kui töötad, pane telefon hääletule režiimile. Kontrolli ise oma aega ja tähelepanu.

Pildid / - blog-02

Kontrolli, millist infot tarbid!

Jälgi sotsmeedias ainult neid kontosid, mis sind päriselt inspireerivad või toovad su ellu väärtust juurde. Kipume tihti (eriti meie, eestlased) jälgima kontosid, mis tekitavad pigem negatiivseid emotsioone ja reaktsioone, näiteks kadedust, solvumist või viha. Miks me seda endale teeme? Pole vaja!

Loe vähem uudiseid!

Oluline info jõuab sinuni niikuinii ja mitu korda päevas uudistelehtedel aja viitmine ja niisama skrollimine ei anna sulle midagi juurde. Pigem tekitab see stressi ja ärevust, eriti praegusel ajal!

Nutinetivaba päev!

Planeeri igasse nädalasse üks päev, kus sa ei vaata ühtegi ekraani! Meie viisime perega selle tava sisse aasta alguses ja naudime iga nädal nutinetivaba pühapäeva. Tõeline kvaliteetaeg!

Õpi midagi uut!

Õpi iga päev midagi uut! Midagi, mida oled alati tahtnud teada või milles areneda! Alusta sellest, et pühendad iga päev 20 minutit õppimisele.
Kui sa ei tea, mida sa täpselt tahad õppida, siis avarda oma maailmavaadet ja loe näiteks rohkem raamatuid või vaata TEDxi videoid, kus oma ala spetsialistid räägivad väga põnevatel teemadel.

Tee midagi teiste heaks!

Üks väike heategu iga nädal võib muuta kellegi elu ja annab sulle positiivse laengu. On tõestatud, et inimesed, kes aitavad teisi ilma, et nad ise midagi vastu ootavad, on palju õnnelikumad. Annetus, heategevus, telefonikõne lähedasele, kes väga vajab toetust, või metsajalutuskäigul prügi üles korjamine – see võib olla ükskõik mis!

Luban, et kui sa need asjad endale igapäevaseks harjumuseks teed, siis tekib sul rohkem aega ja energiat ning ühel hetkel oled sina ka see inimene, kes jõuab kõik ära teha, on seejuures õnnelik ja särav ning naudib täisväärtuslikku elu! Kõik on meie enda kätes.

Mõnusat aastalõppu!