Kas sa oskad puhata?
Kas sa tead üldse, mis tunne see on, kui lased endal lihtsalt olla?
Kas sa oskad olla nii, et ei teegi mitte midagi?

Tänapäeva maailmas tundub meile, et iga vaba hetk tuleb midagi teha, kohe online’is kättesaadav olla, suhelda…
Me kõik teame, kui raske on sellele stopp öelda ja lihtsalt olla hetkes.
Vahel võib siis ligi hiilida ärevus ja näriv millestki kõrvale jäämise tunne.
 

Kuid sa petad ennast, kui arvad, et kogu aeg midagi tehes jõuad rohkem tehtud.

Meie aju vajab puhkust, et saaksime säilitada oma energiataset, vältida stressi ja läbipõlemist. Eks läbi saab ju põleda ikka siis, kui põled. Me peame tegema pause! Me peame ennast välja lülitama! Ja me peame õppima, kuidas teadlikult mitte midagi teha.

Suurepäraseks näiteks mittemidagitegemisest on film "Fred Jüssi. Olemise ilu".

Olen samuti maadelnud tasakaalu leidmisega töötamise ja puhkamise vahel. Kui nüüd päris aus olla, siis 2019. aastani ma ei osanudki puhata! Iga vaba hetk tuli midagi teha ja kui ei teinud, siis tekkis ärevus, et äkki jääb midagi tegemata. Pidev töötamine-tegutsemine une ja vaba aja arvelt viis mind täieliku läbipõlemiseni. See käitumismuster lööb siiani vahel välja, aga nüüd oskan seda ära tunda ja kohe reageerida. Olen õppinud väga teadlikult puhkama. Ja mitte korra aastas nädal aega, vaid iga päev, iga nädal ja iga kuu.

2021. aasta mais oli mul töö mõttes väga kiire, lisaks oli mul selleks ajaks juba kaks väikest last (3-aastane ja 3-kuune). Sain aru, et kui ma nüüd teadlikult puhkepausideks aega ei võta, siis olen suve alguseks väga halvas seisus. Nii võtsin kõige kiiremal kuul endale motoks "Kui on kiire, siis puhka!". Ma pole ükski kuu nii palju puhanud ja samas nii palju jõudnud ära teha! Märkasin ka, kui paljud inimesed maadlevad täpselt sama probleemiga – nad ei oska või ei julge puhata.

Sellest kogemusest sündiski idee korraldada
ESIMENE TEADLIKU MITTE­MIDAGI­TEGEMISE LAAGER!

Millal?
26. – 28. november (kogunemine reedel kell 16-17)

Kus?
Männiku Metsatalus, mis asub looduslikult kaunis kohas metsade keskel 10 kilomeetrit Viljandist.

Kellele?
Kõigile, kes tahavad ennast argipäevast ja tööst välja lülitada ning õppida teadlikult puhkama.

Mis laagris toimub?
  • TeeRännak
  • Jooga
  • Loeng "Kuidas aeglasem elurütm meid aitab?"
  • Loeng "Kuidas puhata nii, et ei tekiks ärevust, või mida selle ärevusega teha?"
  • Jutuõhtu
  • Suitsusaun
  • Matk
  • Vabastava hingamise õpituba
  • Loeng "Kuidas iga päev puhata ja ennast laadida?"

TeeRännak

Alustame reede õhtul enda häälestamisega ja läheme koos Elina Naaniga meditatiivsele teetseremoonile ehk TeeRännakule.

Tee, sest tseremoonia käigus jagatakse mitmesuguseid haruldasi teesid.
Rännak, sest mahedalt meditatiivne õhkkond annab võimaluse lõõgastuda ja meelel igapäeva virrvarrist välja astuda.

Teed juuakse teekaussidest ja kogu rituaali juured ulatuvad Hiinasse.

Jooga

Laupäeva hommik algab keha pehme äratamisega. Joogat juhendab Kaisa Nõlvak ja see sobib ka neile, kes ei ole varem joogaga kokku puutunud või arvavad, et ei paindu nii palju, et seda teha.

Kaisa on ema, abikaasa, ürituste korraldaja, joogaõpetaja ja -õpilane, kelle enda joogatee sai alguse juba 10 aastat tagasi. Viimased viis aastat on ta ise joogatunde läbi viinud.

Laagris õpetab ta Hatha joogat koos hingamispraktika ja meditatsiooniga, suunates meid enda sisse vaatama – just sealt saavad ju alguse kõik suured ja ilusad muutused.

"Kuidas aeglasem elurütm meid aitab?“

Pärast keha ja vaimu äratamist räägib haridus- ja keskkonnapsühholoog Grete Arro, miks pole tark kogu aeg ilma pausideta tegutseda ja miks on mittemidagitegemine oluline meie enesearengu, õppimise, terve mõistuse säilitamise ja loova mõtlemise mõttes.

"Kuidas tulla toime ärevusega?”

Kliiniline psühholoog Anna Haasma aitab aru saada, miks meil tekib ärevus ja kuidas sellega hakkama saada.

Anna on kliiniline psühholoog ja pereterapeut, kes on tegutsenud psühholoogina 15 aastat.

Tema erihuviks on positiivne psühholoogia ning kehasõbralikkuse teemad.

Jutuõhtu

Laupäeva õhtul räägib jutuvestja Piret Päär meile lugusid.

Ta teab oma 30 aasta pikkusest lugude jutustamise kogemusest, et hea lugu võib muuta maailma: "Üha enam tundub mulle, et täiskasvanud vajavad muinasjutte rohkemgi kui lapsed. Lood, mis on tuhandeid aastaid vastu pidanud, räägivad meile inimeseks olemise sügavusist ka tänapäeval."

Suitsusaun

Laupäeva õhtul läheme suitsusauna ja karastame ennast tiigivees.

Matk

Pühapäeva hommikut alustame väikese matkaga (u 5 km) Sinialliku allika juurde.

Vabastav hingamine

Pärast mõnusat jalutuskäiku hakkame hingama koos Merit Rajuga, kes on veebiajakirja Hingele Pai toimetaja, raamatute autor ja festivalide korraldaja.

Jooga on olnud Meriti elustiil, mõtteviis ja teekond 20 aastat. Lisaks on ta läbinud hingamisterapeutide programmi.

"Kas teadsid, et kasutame igapäevaelus tavaliselt vaid kolmandikku oma kopsumahust? Selline pinnapealne hingamine jätab organid – sealhulgas aju – toitainete- ja hapnikunälga. 70% toksiinidest ei välju kehast mitte higistades ega tualettruumis, vaid hingates, seega annab sügavam hingamine kehale suurt kergendust. Õnneks on hingamine funktsioon, mis on automaatne, aga allub ka tahtele. Teadlikult hingates saab muuta nii oma füsioloogiat kui ka meeleseisundit. Hingamine on number üks biohäkk! Häkkida saab hingamise kiirust ja sügavust muutes, nina- või suuhingamist praktiseerides, hingepeetusi sisse tuues," selgitab ta.

Laagris saame tema juhendamisel teha eriti lõõgastavat hingamismeditatsiooni ja õpime ära mõne hea võtte meeleseisundi reguleerimiseks.

"Kuidas iga päev puhata ja ennast laadida?”

Muusik ja arengutreener ning laagri idee autor ja eestvedaja Sandra Vabarna jagab laagri lõpus nippe, kuidas planeerida oma igapäevategemisi nii, et jääks aega ka puhkamiseks.

Muidugi on kõikide programmis nimetatud tegevuste vahel aega, et nautida loodust, jalutada, lugeda raamatut või lihtsalt olla.
Kes ei soovi ühte või teist programmi osa kaasa teha, ei pea seda tegema – see on täiesti okei!


Laagris on maksimaalselt 30 osalejat ja saabumisel tehakse kõikidele kiirtest, et veenduda, et koosolemine on turvaline. 


Hind 300 eurot
(sisaldab käibemaksu)


Hind sisaldab: laagri programmi, majutust (2 ööd kahekohalises toas), saun, 6 maitsvat toidukorda, Sandra märkmik, kiirtest.


TULEN LAAGRISSE!