HARJUMUSTE JÕUD

„Sina ise vastutad selle eest, kuidas sa ennast tunned. Ilmselt on see üks suuremaid inimlikke võimeid.” Brendon Burchard

 

Veebruari lõpus sündis meie perre teine poeg – Kuu. Tunnistan, et olin natuke ärevil meie uue elukorralduse suhtes. Kas ma saan küllaldaselt magada? Kas ma saan ka edaspidi tõusta kell 5 ja võtta enda jaoks aega? Kuidas tulla toime Kuu „suure“ venna Villemi emotsioonidega? Kas ma jõuan kahe lapse kõrvalt teha kõike, mida vaja ja mida ma tahan? Kas me suudame Jalmariga omavahel rääkida ka muust kui lastest ja olmeasjadest? Kokkuvõtvalt: kas ma suudan taastada meie pere jaoks sobiliku elustiili ja -korralduse ning seda jätkata? Olen selle nimel ju viimased aastad nii palju tööd teinud.

Ja mul on hea uudis – esimesed kolm nädalat on see laias laastus õnnestunud! Muidugi ei ole elukorraldus 100% sama, aga kõige olulisemad asjad, mis hoiavad mind fookuses ja tegutsemas ning annavad mulle energiat tegeleda iseendaga, laste, abikaasaga ja tööga, on alles! Loomulikult on mul aega oma tegemisteks vähem. Loomulikult on hetki, kui olen pidanud öösel rohkem üleval olema või kui lapsed tahavad ühekorraga tähelepanu ja samal ajal tuleb õhtusöök valmis teha. Seda enam tuleb aga hoida selgust ja prioriteedid paika seada. Ma tean, et beebiga muutub elu peaaegu iga nädal, kui mitte lausa iga päev, aga esimesed kolm nädalat on tõestanud, et kui oma headest ja toetavatest harjumustest kinni hoida, siis on võimalik muutuste aeg kergemini üle elada.

 Pildid / - - 5. Haiglast koju

Mis on need harjumused, mis toetavad mind praegu ja on toetanud juba viimased kaks aastat? Neid on tegelikult veel, aga toon välja kõige olulisemad.

UNI

Väikse beebi kõrvalt on uni paratamatult katkendlikum, aga olen siiski leidnud viisi, kuidas saan ennast kõige paremini välja puhata. Hoian oma rütmi ehk lähen magama ja tõusen üles iga päev samal ajal. Siis ei häiri ka nii palju need öised ärkamised. Vajadusel teen päeval väikse lõunaune. Väga oluline on, et ma ei jää pärast õhtusööki või laste magama minekut ise ekraanidesse kinni (seriaalid, sotsiaalmeedia), nagu siis, kui Villem väike oli. Proovin hoida põhimõtet, et tund enne magama minekut ei vaata ekraane. Siis saavad aju ja keha juba maha rahuneda ja unekvaliteet on palju parem.

VARAJANE ÄRKAMINE

See, et ma hakkan vara ärkama, on mu viimase kahe aasta üks paremaid otsuseid. Isegi kahe lapse kõrvalt leian praegu enda jaoks aega! Lisaks jõuan end häälestada algavaks päevaks (lugemine, venitamine, päeva plaanerimine), et kõikide olukordadega toime tulla.

LIIKUMINE

Liikumine annab nii vaimset kui ka füüsilist energiat! Ma ei tohi küll veel praegu trenni teha, aga saan ju liikuda ja õues jalutada. Pärast sünnitust alustasin sellest, et seisin 5 minutit kodu hoovis, aga nüüd juba jalutan iga päev umbes tund aega. 

PLANEERIMINE

Laste kõrvalt võib elu muutuda päris kaootiliseks. Eriti nüüd, kus on vaja teha ka tööd ja lasteaialaps Villem on ka kodus. Seda enam on väga oluline teha päevaplaan! Eriti just laste jaoks, sest tegelikult saavad nad kindlast rutiinist ja päevaplaanist kindlustunnet ja on seega rõõmsamad ning rahulikumad.

Ma planeerin oma igapäevategemised kellajaliselt – nii jõuan päriselt ära teha kõik, mis vaja, ja kõik, mis tahan. Loomulikult planeerin kõike ajavaruga, sest Kuu ja Villemi soovid on prioriteet.

ABI KÜSIMINE

Me ei pea kõike üksi tegema! Täiesti normaalne on küsida abi, eriti praeguses olukorras, kus maailm meie ümber on peapeale keeratud. Minu suurimaks tugisüsteemiks on mu suurepärane abikaasa Jalmar! Lisaks ka sõbrad, lapsehoidja ja vanaemad!

 

Selleks et kõik need harjumused tõesti toimiks ja toetaks, on väga oluline JÄRJEPIDEVUS! Muidugi tuleb minulgi ette päevi, kus ma ei jõua kõike planeeritut teha. Siis ongi vaja puhata, aga järgmisel päeval tuleb jätkata!

 

Miks ma nendest harjumustest kinni hoian?

Sest ma tahan ELADA ja nautida igat päeva! Sest ma tahan ise kontrollida, kuidas ma ennast tunnen. Sest ma tahan, et suudaksin tegeleda ootamatuste, unetute ööde, teiste inimeste vajaduste ja emotsioonidega ning olla olemas oma laste ja abikaasa jaoks. Ja mitte lihtsalt olla olemas, vaid nautida nendega koos olemist ja tuua nende ellu veel rohkem rõõmu! Ma tahan teha kõiki neid asju, mis mul silma särama panevad!

 

„Motivatsioon on see, mis paneb su liikuma. Harjumused on need, mis aitavad sul teel püsida.” Jim Rohn